بیانیه حضرت علامه حسن زاده آملی و استاد صمدی آملی درباره جنجالها و اتهامات اخیر
اكثر دوستداران جناب استاد صمدی آملی با جلسات ایشان آشنائی دارند و حتی برخی از بیانات ایشان را بارها گوش داده اند.
یكی از این درس ها مربوط به جلسات طهارت در حدود ۱۵ سال قبل باز می گردد
در
جلسات پایانی این دوره مباحثی مطرح می شود درباره "عین ثابت" و روی آن بحث
می شود و جناب استاد برای مثال زدن از افرادی اسم می برند كه جزء كثیف
ترین انسان ها بوده اند
شمر و یزید
و با تكرار این كه این یك مثال است و حتی لفظ شاید و احتمالات را بارها تكرار می كنند كه راه بر هر نوع شبهه پراكنی بسته باشد
اما
مخالفان جدی عرفان اسلامی با تقطیع بیانات و القاء خاص به مخاطبان خود این
شبهه را آوردند كه استاد صمدی آملی شمر و یزید را بهشتی اعلام كرده اند و
با زیركی من بعد تمام جهنیان تاریخ را هم در ذیل این مثال به بهشت بردند
تا جائی كه شنیده شد برخی از مراجع عظام هم نسبت به این ادعا واكنش منفی نشان دادند
البته بر هیچ كسی میزان عشق و محبت جناب استاد صمدی به اهل بیت علیهم السلام پوشیده نیست
و
كم كم نام مبارك جناب علامه به عنوان مرج چنین القاءاتی برده شد و توهین
وسیعی در سطح محافل مجازی و حقیقی به بزرگان عرفان دامن زده شد
الحمدلله
رب العالمین حضرت آیت الله علامه جناب حسن زاده آملی پیام قاطع و روشنی را
نوشتند و متعاقب آن جناب استاد صمدی هم به پیروی از استاد خویش نظر صریح
خود درباره دشمنان اهل بیت علیهم السلام را در مرقومه ای منتشر نمودند تا
پایانی باشد بر یك آغاز
آغازی كه علیرغم تلخی باعث رشد و بالندگی و شكوفائی فكری و ذهنی و تعالی روحی عاقلان و سالكان این مرز و بوم می شود ان شاء الله
متن پیام جناب علامه و استاد صمدی در ذیل تقدیم می گردد :
بسم الله الرحمن الرحیم
والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته
حسن حسن زاده آملی، بیستم جمادی الثانی ۱۴۳۳ مطابق با ۱۳۹۱/۲/۲۲
بسم الله الرحمن الرحیم
خبرگزاری فارس: حجت الاسلام والمسلمین
صمدی آملی برای تنویر افکار عمومی و در پاسخ به برخی حاشیهها توضیحی منتشر
کرد و نوشت: تولّی و تبّری اصل مسلّم ما شیعیان خالص امامیه اثنی عشریه
است.
به گزارش خبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمین داود صمدی آملی
در پی ایجاد برخی مباحث حاشیهای درباره مساله «تشکیک در ماهیت» (عین
ثابت)، عوض شدن «عین ثابت» متن زیر را برای خبرگزاری فارس ارسال کرده است
که عینا منتشر میشود :
بسم الله الرحمن الرحیم
اخیراً
موضوعاتی مطرح شده مبنی بر این که اینجانب حدوداً پانزده سال قبل در
جلسهای درسی و علمی و در قالب مثال از اسامی افرادی کثیف استفاده کردم که
سبب برداشتهای ناصحیح گردیده است. اینجانب اعلام میدارم براساس نصوص
قرآنی و روایی جهنمی بودن و خلود آنها در قعر جهنم امری محرز و مسلم است که
شک بردار نیست. واصل تولی به ولایت بلافصل حضرت امام امیرالمؤمنین علیه
السلام و اولاد طاهرینشان تا حضرت بقیةالله الاعظم مهدی فاطمی عجلالله
تعالی فرجه الشریف، و تبری جستن از دشمنان و غاصبان حقوق حقه الهیه آنان
به نصّ قرآن کریم و روایات، یعنی اصل اصیل و پایدار تولّی و تبّری اصل
مسلّم ما شیعیان خالص امامیه اثنی عشریه است که موجب تعالی روح انسانی و
موهبت الهی است که شیعه اهل بیت علیهم السلام بدان مفتخر است.
میزان
ما براساس حدیث شریف و متواتر از جناب رسولالله الاعظم صلّیالله علیه
وآله و سلم همان ثقلین کتاب الله و عترت، اهل بیت علیم السلام است و تا
قیام قیامت هم خواهد بود.
الحمدالله الذی جعلنا من المتمسّکین بولایتهم و محبتهم اجمعین
والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته
بیست و دوم جمادی الثانی 1433 ق مطابق 1391.2.24 ش
داود صمدی آملی

خداوند هر دو این بزرگان و علاقمندان و شاگردان شان را از هر گزندی محفوظ داشته و اسباب رشد و تكامل ما را هم به بركت وجود این بزرگان فراهم گرداند ان شاءالله.
نجم الدین | 14:32 - دوشنبه 1391/02/25
امروز بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران میزبان علامه ذوالفنون حسن زاده آملی بود و به گامهای مبارک ایشان مباهات می نمود.
اخبار تکمیلی را از وبلاگ ارزشمند "علامه دهر" دنبال کنید.
برچسبها: نمایشگاه کتاب تهران, علامه حسن زاده آملی
نجم الدین | 22:58 - چهارشنبه 1391/02/20
بسم الله الرحمن الرحیم
سمت مقدس تعلیم و تربیت٬ سیرت حسنه سفرای الهی است که برای تشکیل مدینه فاضله و اعتلای نفوس به فهم معارف ملکوتی و ارتقای عقول به معارج قدس ربوبی٬ مبعوث شده اند.
برچسبها: مقام معلم, علامه حسن زاده آملی, نکته211
نجم الدین | 22:19 - سه شنبه 1391/02/12
خبرگزاری فارس: اول فروردین سال 1391، پایگاه اطلاع رسانی حضرت استاد حسن رمضانی از اساتید عرفان و حکمت حوزه علمیه قم شروع به کار میکند.
در این پایگاه، مسائل مربوط به حکمت و عرفان اسلامی، پاسخ به شبهات، پرسش و پاسخ و آسیب شناسی مسائل عرفانی با هدف نشر و دفاع از آموزههای اصیل عرفانی زیر نظر استاد رمضانی ارائه خواهد شد.
این پایگاه با دو نشانی اینترنتی: http://www.ostadramazani.ir و http://www.ramazani.org فعالیت خود را آغاز میکند.
بر پایه این گزارش، استاد «حسن رمضانی» از شاگردان برجسته علامه حسن زاده آملی است و تاکنون کتابهای حکمت و عرفان از جمله: بدایة الحکمه، نهایة الحکمه (دو دوره)، شرح الاشارات و التنبیهات (چند دوره کامل)، الهیات شفاء، برهان شفاء، الشواهد الربوبیه، دوره کامل اسفار اربعه 9 جلدی، تهمید القواعد ابن ترکه (چهار دوره)، شرح فصوص الحکم (سه دوره)، مصباح الانس شرح مفتاح الغیب صدرالدین قونوی، تشریح الافلاک شیخ بهایی (دو دوره)، شرح چغمینی، مقاله اولای اصول اقلیدس (دو دوره)، شرح و بررسی مثنوی معنوی را تدریس و شاگردان متعددی تربیت کرده است.
علامه حسن زاده آملی در سال 73 در مقدمهای بر یکی از کتابهای این استاد حوزه نوشت: «…[وی] در تحلى به مَنقَبتین علم و عمل مورد اعتماد من است. و سالیانى در محاضر دروس و بحثم به حدت دقت و جودت قریحه و حسن سلیقه و استقامت فکرتش آگاهى یافتم و خود اکنون از فضلاى گرانقدر حوزه است....».
منبع:http://vahedjavan.blogsky.com/1390/12/28/post-194
برچسبها: استاد رمضانی, سایت استاد حسن رمضانی
نجم الدین | 17:48 - دوشنبه 1390/12/29
شما در عالم رؤیا موجوداتی را می بینید که همه حیّ اند٬ راه می روند٬حرف می زنند و... و در عین حال همه هم قائم به یک نفس اند. جهان کثرات هم همه قائم به یک وجود است و همانطور که صور رؤیایی حقیقتاً ظهور و تجلّی وجود شما هستند و جدای از شما نیستند در عین حال که خود شما نیستند٬ موجودات هستی نیز جدای از ذاتِ حق نیستند و در عین حال٬ حق هم نیستند. حقیقت مسئله ی وحدت در کثرت و کثرت در وحدت هم همین است.
منبع: در محضر استاد٬ ص۸۸
برچسبها: وحدت وجود, رؤیا, علامه حسن زاده آملی
نجم الدین | 22:46 - چهارشنبه 1390/11/19
حجت الاسلام فیاضی ریاست محترم هیأت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی:
بسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله رب العالمين و الصلوه علي رسول الله و علي آله الطاهرين و لعنه الله علي اعدائهم اجمعين.
يكي از افتخارات بنده اين است كه چندين سال در زير سايه علمي و تربيتي استاد بزرگوار حضرت آيتالله جوادي و حضرت آيتالله حسنزاده آملي(دام ظلهم) در مدرسه سعادت بودم. ما هم حجرهاي داشتيم به نام آقاي آقاسيد عبدالله موسويان كه ايشان توسط مرحوم آقاي الهي قمشهاي، استاد اساتيد ما، وارد كسوت روحانيت شده بود. و به مناسبت انسي كه با مرحوم آقاي الهي قمشهاي داشت، آقاي الهي قمشهاي را به قم دعوت ميكردند. ايشان هم موقع ورود به قم وارد به حجره این آقا میشدند. يكي از خاطراتي كه من از حضرت استاد آيتالله حسنزاده(دام ظله) دارم، اين است كه در يكي از دفعاتي كه مرحوم آقاي الهي قمشهاي تشريف آورده بودند و در حجره ما در قم تشريف داشتند، هم حجرهاي ما جناب آقاي موسويان به ايشان اطلاع دادند كه آقاي الهي تشريف آوردند و بنا شده بود كه بعد از نماز مغرب و عشاء، حضرت استاد آيت الله حسنزاده(دام ظله)، به ديدن استادشان آقاي الهي قمشهاي به حجره اينها تشريف بياورند. ما در خدمت حضرت آقاي الهي قمشهاي در حجره نشسته بوديم كه يك دفعه ديديم كه جناب آقاي حسنزاده تشريف آوردند. من فوراً بلند شدم در را باز كردم و سلام كردم و عرض كردم بفرماييد. ولي حضرت استاد از همان دم در، يك سلام بسيار گرم و پرمحبتي به استاد كردند و شروع كردند با كلمات بسيار شيرين و اديبانه، استيذان كردن از حضرت استاد. تعبيراتي كه نه من يادم است و نه تواناش را دارم كه بازگو كنم. حدود ده دقيقه جناب آقاي حسنزاده دم در، اجلال از حضرت استادشان آقاي الهي قمشهاي و در ضمن استيذان از ايشان براي ورود به محضر ايشان بود. مكرر آقاي الهي قمشهاي ميفرمودند كه بفرماييد، ولي ايشان باز به همان بيانات خودشان ادامه ميدادند. تا اينكه بالأخره آمدند و دو زانو در محضر استاد نشستند و با يك تواضعي و تكريم و اجلالي كه بنده نه قبل از آن، شبيه آن را ديده بودم و نه بعد از آن. واقعاً بينظير و به ياد ماندني بود. اين يكي از خاطراتي بود كه در محضر ايشان من داشتم. و از ويژگيهاي علمي حضرت استاد هم دقتشان در تصحيح متون درسي حوزه و استنباط مطلب از متن بود. كه ما در همان چند سالي كه شرح اشارات در محضرشان تلمذ ميكرديم، احساس كرديم بهطور طبيعي از اين ويژگي ايشان متأثر شديم و من بسيار احساس ميكنم كه از اين بهره گرفتم و در اينكه روي عبارات حساس باشم و در جايي كه احتمال خطا ميدهم تحقيق و دنبال كنم. البته ايشان درون تدريس بارها ميفرمودند كه من اين نسخه اشارات را كه ميآورم براي تدريس، با بيست و پنج نسخه مختلف مقابله ميكنم. و آن متن مصحح را از ميان اين بيست و پنج نسخه انتخاب ميكنم. ويژگي ديگري كه از محضر ايشان فرا گرفتيم، عنايت ايشان بود به شاگردان و اين که در حقيقت در تشويق شاگردان به تحصيل و جديت و دقت، بسيار مؤثر بود. وقتي ملتفت ميشدند كه يك شاگردي زمينه خوبي براي رشد دارد، عنايت خاصي به ايشان داشتند. گاهي ديده ميشد كه ايشان وقتي با يك شاگرد خوبي برخورد ميكنند، با اينكه خيلي اين حال را بهخصوص در آن دوران نداشتند، ولي ميايستادند. حال و احوال ميكردند. از حالات آن شاگرد جويا ميشدند. يك طوري كه كاملاً محسوس بود كه ايشان اعمال عنايت ميكنند به شاگرد خودشان و اين بسيار در روحيه شاگرد مؤثر بود كه يك چنين استادي به او توجه ميكرد و عنايت ميداد.
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
منبع:خبرنامه مجمع عالی حکمت اسلامی،شماره۱۵