حضرت رقیه
امروز مصادف با آغاز ماه صفر دومین ماه قمری است؛
در برخی روایات اسلامی از ماه صفر به عنوان ماهی منحوس یاد شده است
براى رفع نحوست این ماه، هیچ چیز بهتر از صدقه، دعا و استعاذه نیست
اولیای دین نسبت به حضور قلب در نماز،سفارش های بسیار داشته اند و گفته اند حقیقت نماز در همین حضور قلب و توجه به خدا خلاصه می شود و نماز که از حضور قلب،عاری و خالی باشد،اصولاً نماز نیست،حضرت علی(ع) در روایتی می فرمایند :
سیر معنوی در خواب :
جهت سیر معنوی در خواب با وضو و اخلاص،
66 مرتبه آیۀ نور(سورۀ نور-آیۀ35) خوانده شود،مفید به فایده است.
منبع : کتاب ذکرهای شگفت عارفان
توصیۀ آیت الله سید علی قاضی جهت رفع حجاب ها :
قرائت سورۀ ( انا فتحنا لک فتحاً مبیناً ) برای رفع حجاب ها بسیار خوب است.
منبع : کتاب ذکرهای شگفت عارفان
1 . مداومت بر ذکر لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم
2 . ذکر یا دائم،یا قائم
3 . برای سرکوبی نفس های سرکش،صبح و شام،سیزده بار یا یکصد بار ،گفتن ذکر :
اللّهمَّ لَکَ الحَمدُ و الَیکَ المُشتکی و اَنتَ المُستعان.
4 . هر شب، یکصذ بار گفتن : یا زکیُّ الطاهرُ مِن کُلِّ آفَهٍ بِقُدسِه
منبع : کتاب کیمیای محبت(احوالات شیخ رجبعلی خیاط)،محمدی ری شهری
هر که با خلوص و اعتقاد تمام،بعد از نماز صبح،صد بار بگوید :
« عالم الغیب و الشهادۀ »
خدای تعالی او را از اهل یقین گرداند و از اصحاب کشف شود،چنانکه اسرار صورت و معنی بر او روشن گردد و هر کاری را آغاز کند فتح برایش حاصل گردد و از امور غیبی بهره مند گردد.
منبع : کتاب رهنمای گرفتاران،ص 230
برای حفظ انسان
صبح و شام سه بار گفته شود :
« اللهم اجعلنی فی درعک الحصینه التی تجعل فیها من ترید »
در رحم مادر در کیسه آب قرار داشتیم که به ما آسیبی نرسد.
در دنیا هم اگر هر روز،شش بار سورۀ « قل هو الله » را به بالا و پایین و جلو و عقب و راست و چپ مان بخوانیم،داخل کیسه ای می شویم که آسیبی به ما نرسد.
پیامبر اکرم (ص) در روایتی می فرمایند:
میان مردم از همه بافضیلت تر کسی است که عاشق عبادت باشد و با آن معانقه کرده،هم آغوش شود.بافضیلت ترین مردم کسی است که در دل او ،محبت عبادت و عشق به عبادت جا بگیرد و بدنش با آن تماس برقرار کند و همه چیز خود را فدای آن کند،چنین کسی،دیگر به فکر سختی و سستی دنیا نیست و برای او مشکلات دنیا با راحتی های دنیا یکسان است.
منبع:کافی،کلینی،ج2،ص83
هر كس سوره فجر را را در دهه اول ماه ذی الحجه قرائت نماید گناهانش بخشیده می شود و اگر در غیر این ایام خوانده شود مایه نورانیت او در قیامت می گردد.
مرحوم عبدالمطلب می گوید :
جهت صفای قلب و تسخیر قلوب بعد از نماز صبح هفت مرتبه بخواند اثر ولایت ظاهر شود،چشمها را بر هم بگذارد و در جای خلوت بگوید،بسیار مجرب است:
یا رب ز گناه زشت خود
منفعلم
فیضی به دلم ز عالم قدس
رسان
منبع : حاشیه کلیات مجمع الدعوات/226،دوهزار دستورالعمل مجرب/477
مرحوم سید عبدالکریم کشمیری راجع به اسم اعظم می گوید :
از اسماءالله « یا حی یا قیوم »
و از قرآن « بسم الله الرّحمن الرّحیم سلامٌ قولاً من ربِّ رَّحیم-یس/58 » و چهار آیۀ آخر سورۀ « حشر » است.
منبع : روح و ریحان،ص108 – دوهزار دستورالعمل مجرب،سید محمد تقی حامد سجادی،632
زیارت عاشورا با ترجمۀ فارسی
*- اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یَابْنَ رَسُولِ اللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یا خِیَرَةَ اللَّهِ و َابْنَ خِیَرَتِهِ اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یَابْنَ اَمیرِالْمُؤْمِنینَ و َابْنَ سَیِّدِ الْوَصِیّینَ
توجه خاص حضرت ابوالفضل(ع)
حضرت آیت الله کشمیری صبحها قریب دو ساعت به ظهر مانده در یکی از ایوانهای صحن امیرالمؤمنین(ع) می نشستند و افراد مختلف در این موقع برای گرفتن استخاره به ایشان مراجعه می کردند.
اذکار همه برای خود موکل دارند و موکلین ذاکر را کمک می کنند و گاهی از بعضی حوادث حفظ می کنند و دشمن را به نحوی دفع می نمایند؛و گاهی در حین ذکر توجه و عنایت می کنند.
استاد عبدالکریم کشمیری(ره) فرمودند:ذکری شروع کردم و به تعداد 1500 تا از آن باقی مانده بود که خوابم برد،کسی(موکلی)گفت:1500 تا مانده است.وقتی از خواب بیدار شدم،هنوز شبح او در نظرم بود.
منبع : روح و ریحان و محبت جانان،سید علی اکبر صداقت،ص211
تهیه و تنظیم : محسن سپهوند
در پاسخ به اين سوال نكات ذيل را تقديم مي كنيم:
هر كسى وظيفه اش اين است كه بايد انسان قرآنى بشود. انسان قرآنى كسى است كه : (( لا يمسه الا المطهرون )) انسان قرآنى هم همين طور است . حرف مى زند پاك ، غذا مى خورد پاك ، مى بيند پاك ، خيالش طاهر، ذكرش ، عقلش ، قلمش ، امضايش ، شهادتش ، كسب و كارش ، همه قرآنى است . چون انسان آنچه را مى شنود، آنچه را مى بيند، همه را مس مى كند و انسان قرآنى كسى است كه (( لايمسه الا المطهرون )).
منبع:جلد سوم پندهای حکیمانه در آثار علامه حسن زاده آملی-عباس عزیزی
"در شگفتم از كسي كه براي چهار چيز بيم دارد ،چگونه به چهارچيز پناه نمي برد :